2021年7月23日星期五

放棄了一份既喜歡又有挑戰性,有錢途的part-time

 放棄了一份既喜歡又有挑戰性,有錢途的part-time


其實過去兩個月,一直忙於發展副業,就係part time 地產經紀,學習分析個案,計清楚借貸,收到一堆千奇百怪的案例,例如破產,資產抵押,擔保人,傭金收入,現金收入,如何拆解每個個案,令對方可以成功上會,的確有專業知識,有挑戰性,又可以做喜歡的事。

最近一星期,副業所佔據我的時間比正職還要多,有點吃不消,也發覺影響我正職的工作表現,正職養起我全家,副業還沒有收成,在這厲害關頭,還是保住正職,確定我的表現正常,副業要等下一步了。

就是這短短的訓練,之後可以分享所見所聞有趣之事。

4 則留言:

  1. 請問點樣做到part time 地產經紀?
    好多公司,只請full time

    回覆刪除
    回覆
    1. it is more like a " consultancy " firm, firstly have to review the borrowing power for client, make sure their credit rating is good enough for mortgage, then viewing mostly being arranged during weekend. there may be some complicated case eg, with bankruptcy history, guarantor arrangement, cross guarantee each other between couples/relative, or purchase by assets pledge.
      in fact it is a very interesting job.

      刪除
    2. Sounds interesting indeed
      And it's a meaningful job as well
      Some people really don't know whether they are eligible to take a mortgage until being turned down
      I've got a friend who experienced this and lost all her savings in the first instalment since the mortgage application was turned down

      刪除
    3. oh sorry to hear that about your friend 's case, i have a friend also lost her 20% down payment becoz of unable to borrow mortgage nor full pay. so this type of consultancy can be at niche market that some people really need that.

      刪除

準備離職了, H R奇招追病假紙

 上文提到放病假令新老闆要求延遲手術,現在看看HR專業出手,動作如下: 1. 在我未放病假前,發放80幾頁的勞工法例給我看(那段時間邊有心情睇,打算做完手術之後再睇) 2. 入院前,我已把醫生信件原件交給人事部,註明需要放病假四至六星期,入院前一日HR特別發電郵提我要取病假紙,這...